[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie, zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu: Google Analytics i polityki prywatności
ZFPR 23 października 2015,
hotel Westin,
Warszawa


Współorganizator PR FORUM


Partner główny:
IMM

Poprzednie edycje

Konferencja PR FORUM 2008


28 listopada w hotelu Hyatt w Warszawie odbyła się szósta konferencja PR FORUM zatytułowana „Public Relations - tajna broń strategii i przywództwa” zorganizowana przez Związek Firm Public Relations i Harvard Business Review Polska.

W konferencji uczestniczyło ponad 150 osób. Wśród nich znaleźli się przedstawiciele wielu znaczących firm, prezesi, członkowie zarządów, dyrektorzy marketingu i PR, a także pracownicy i kadra zarządzająca agencji PR.

Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyło się wystąpienie gościa specjalnego PR Forum - Ala Golina, prezesa GolinHarris, który opowiedział o światowych trendach w komunikacji oraz o kluczowych zasadach budowania długoterminowej strategii firmy. Wśród reguł, których należy przestrzegać znalazły się: budowanie silnej relacji z klientem, przewidywanie potencjalnych sytuacji kryzysowych, reagowanie na potrzeby klientów, autentyczność, docenianie pracowników i dawanie prawdziwego przykładu postępowania przez liderów.

Impulsem do burzliwej dyskusji stał się materiał filmowy przygotowany przez Wojciecha Szeląga z Polsat News. Uczestnicy zostali zaskoczeni relacją telewizyjną, dotyczącą rzekomego odebrania Polsce i Ukrainie organizacji Euro 2012. Był to przykład hoaxingu, czyli zaplanowanego wprowadzania w błąd opinii publicznej przez media. Następnie uczestnicy obejrzeli film o prowokacji, jaką telewizja RTBF przeprowadziła w Belgii, emitując na żywo relację z ogłoszenia rozpadu kraju. Na sali znaleźli się zarówno zwolennicy jak i przeciwnicy takiego wykorzystywania mediów. Debatę na ten temat moderowała wiceprezes ZFPR Joanna Delbar, a udział w niej brał autor belgijskiego case'u - Philippe Dutilleul i wspomniany już Wojciech Szeląg.

Goście PR Forum mieli również szansę zapoznania się z wynikami najnowszego badania przeprowadzonego przez Związek Firm Public Relations i Harvard Business Review Polska, opracowanymi przez MillwardBrown SMG/KRC, dotyczącymi roli PR i komunikacji w firmach według CEO. Wyniki zaprezentowali i skomentowali Paweł Trochimiuk prezes ZFPR i Jacek Jakubczyk wiceprezes ZFPR.

O wirtualnym świecie Web 2.0 i jego wpływie na komunikację opowiedział dr Witold Jankowski, redaktor naczelny HBRP. Następnie Arkadiusz Hajduk, wiceprezes HBRP poprowadził dyskusję na temat przywództwa i kreowania wizerunku liderów. Jego gośćmi byli Adam Łaszyn, prezes Alert Media Communications oraz Andrzej Blikle i Wojciech Ingot.

Kolejnym z poruszonych problemów było istnienie etyki i jej opłacalności w biznesie. Na ten temat rozmawiali Antoni Mielniczuk, docent Ewa Hope z Politechniki Gdańskiej, dr Waldemar Rydzak z Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz ksiądz Kazimierz Sowa, dyrektor Religia TV.

Mariusz Pleban, partner zarządzający Multi Communications i Paweł Motyl, dyrektor generalny HBRP przekonywali, jak można konkurować na trudnym rynku pracy o najlepszych specjalistów poprzez budowanie wizerunku firmy jako dobrego pracodawcy.

Na koniec uczestnicy konferencji poznali projekty, w których dzięki działaniom PR udało się osiągnąć ponadprzeciętne wyniki sprzedażowe i biznesowe. Gabriela Piekarniak z Euro RSCG Sensors opowiedziała o działaniach, które zbudowały wizerunek Volvo C30, jako nowoczesnego i ekstrawaganckiego auta. Joanna Delbar była autorem kampanii PR, dzięki której Opal Property Developments z sukcesem sprzedało w łodzi kilkaset mieszkań bez nakładów na reklamę. Natomiast Anna Hahn-Leśniewska z Partner of Promotion opowiedziała, jak dzięki działaniom PR Agito.pl stało się jednym z najlepiej rozpoznawalnych polskich sklepów internetowych.

Wieczorem, po konferencji PR FORUM odbyła się uroczysta gala, podczas której laureaci konkursu Złote Spinacze 2008 odebrali statuetki za najlepsze projekty PR w Polsce, przyznawane w dziewięciu kategoriach.

Sponsorzy konferencji: Netia, Press-Serwice.

Patroni medialni: Polsat News, Radio PIN, Forbes, Brief, Puls Biznesu, Mediarun.pl, Newsline.pl, InternetPR.



Patroni medialni:
PROTO Bankier BRIEF CR Navigator
INTERIA InternetPR Marketing przy Kawie Media&Marketing Polska PR News