[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie, zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu: Google Analytics i polityki prywatności
ZFPR 23 października 2015,
hotel Westin,
Warszawa


Współorganizator PR FORUM


Partner główny:
IMM

Poprzednie edycje

Konferencja PR FORUM 2007


W dniach 20-21 listopada 2007 roku w hotelu Marriott w Warszawie odbył się kongres PR FORUM - The ICCO Central&Eastern European Summit zorganizowany przez Związek Firm Public Relations przy współpracy z Międzynarodową Organizacją Konsultantów ds. Komunikacji (ICCO. ). Kongres miał charakter międzynarodowy, wśród uczestników imprezy znaleźli się specjaliści z Czech, Ukrainy, Węgier, Wielkiej Brytanii, Belgii i Stanów Zjednoczonych. W sumie gościliśmy ponad 150 osób.

Pierwszy dzień PR FORUM poświęcony był zagadnieniom związanym z polskim rynkiem PR. Podczas sesji plenarnej otwierającej kongres zaprezentowane zostały wyniki najnowszych badań, które na zlecenie ZFPR przygotował Millward-Brown SMG/KRC. Badanie dotyczyło Community Relations, rozumienia tego pojęcia przez specjalistów PR i przypadków jego zastosowania w praktyce. Dyskusję na ten temat prowadziła Joanna Delbar (Telma Group Communications), a jej gośćmi byli: Kuba Antoszewski (SMG/KRC), Agnieszka Nowak (CH Manufaktura) oraz Aleksandra Cisłak (SWPS).

Kolejna sesja dotyczyła CSR, czyli społecznej odpowiedzialności firm. Dyskutowano między innymi o motywach, którymi kierują się korporacje podejmując tego rodzaju działania oraz o ich autentyczności i opłacalności. W dyskusji uczestniczyli: Norbert Kilen (OnBoard PR), Mirella Panek-Owsiańska (FOB), Aleksandra Nocoń (BAT), Krzysztof Zgoda(NSZZ "Solidarność") oraz Grzegorz Piekalski (Fundacja Centrum CSR).

O roli ekspertów w PR, ich wiarygodności i charakterze współpracy przy projektach komercyjnych rozmawiał Bogdan Biniszewski (ComPress) z Anną Gizą-Poleszczuk (IS UW) i Robertem Gwiazdowskim (Centrum im. Adama Smitha). Wzrost liczby pseudo-ekspertów i spadek zaufania do autorytetów to jedno z niebezpieczeństw, na które trzeba zwracać szczególną uwagę.

Ogromnym zainteresowaniem cieszyło się spotkanie z Michałem Wiśniewskim. Pytania na temat jego pracy w charakterze ambasadora marki zadawała Małgorzata Mejer (Procter&Gamble). Michał Wiśniewski opowiadał o swoich dotychczasowych doświadczeniach związanych z wykorzystaniem jego wizerunku do działań promocyjnych, poziomie utożsamiania się i zaangażowania w tego rodzaju projekty i o zadaniach, których nigdy by się nie podjął.

Po południu goście kongresu mieli możliwość udziału w dwóch wybranych z pośród sześciu zaplanowanych sesji tematycznych. Dotyczyły one takich tematów jak: mierzenie efektów działań PR (Barbara Czerniawska i Anna Miotk - ITBC, Maciej Sielewicz - GFK Polonia, Katarzyna Pałamarz - Hewitt Associates), najczęstszych wady prezentacji (Monika Niewiadomska-Ilczuk - Novartis Polska, Małgorzata Szlendak - Nestle, Adam Łaszyn - Alert Media Communications), współpracy z NGO's (Andrzej Stolarczyk - RPR Group, Dariusz Karłowicz - Fundacja Świętego Mikołaja, Paweł Łukasiak - Akademia Rozwoju Filantropii i Jan Jakub Wygnański - Stowarzyszenie Klon/Jawor), mediów obywatelskich (Krzysztof Urbanowicz - blogmediacefe, Paweł Nowacki - Wiadomości24.pl, Łukasz Malczewski - Compress), kreatywności (Louisa Jenkins i Julia Kozak - Fleishman-Hillard). O case'ach polskich kampanii PR, które zdobyły wyróżnienia w prestiżowych międzynarodowych konkursach, opowiedzieli przedstawiciele nagrodzonych agencji: Rafał Szymczak (Profile), Paweł Grabowski (ComPress) i Anna Hahn-Leśniewska (Partner of Promotion).

Wieczorem, na zakończenie pierwszego dnia PR FORUM odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród w konkursie na najlepsze polskie kampanie PR - Złote Spinacze 2007. Wyniki do ostatniej chwili były tajemnicą i zostały ogłoszone podczas gali przez Krzysztofa Lipskiego i Grażynę Dudę, przedstawicieli audytora konkursu, firmy doradczej KPMG. Statuetki wręczył Lou Capozzi - prezes ICCO, a dyplomy dla nominowanych przedstawiciel Jury konkursu prof. Jerzy Olędzki.

Drugi dzień kongresu poświęcony był zagadnieniom międzynarodowym i światowym trendom w PR. Rozpoczął się od wystąpienia honorowego gościa PR FORUM, prezesa ICCO, honorowego prezesa Publicis PRCC Group - Lou Capozzi'ego. Prezentacja dotyczyła sposobów na osiągnięcie sukcesu w dobie rozwiniętej "nowej komunikacji".

Następnie o lobbingu w Unii Europejskiej z perspektywy Brukseli opowiedział Philippe Blanchard - szef Public Affairs na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Hill&Knowlton. Podejście do lobbingu w Brukseli polskich przedsiębiorców przedstawiła Anna Karaszewska - zastępca dyrektora generalnego PKPP Lewiatan.

O nowych trendach w PR, kierunkach rozwoju branży i o wykorzystywaniu nowych narzędzi opowiedzieli Andrew Laurence - prezes i CEO Hill&Knowlton EMEA oraz Katarzyna Maciąg - dyrektor działu Consumer w Mmd Corporate, Public Affairs and Public Relations Consultants.

Żywą dyskusję wywołał temat dotyczący wątpliwości etycznych w PR na przykładzie różnych krajów europejskich. W charakterze prelegentów w sesji uczestniczyli Pavlina Rieselova (APRA, Ewing PR), Philip Young (Uniwersytet Sunderland), Rafał Szymczak (Profile), prof. Jerzy Olędzki (ID UW) i Piotr Czarnowski (First PR). W trakcie sesji zaprezentowane zostały wyniki badań dotyczących zagadnień etycznych w PR. Zostały również omówione konkretne przykłady sytuacji wątpliwych i kontrowersyjnych pod względem moralnym.

Jako przestrogę można potraktować prezentację dotyczącą spektakularnych błędów i wpadek, które nie omijają branży PR na całym świecie. Po wstępie teoretycznym przygotowanym przez Iana Herbisona (Mmd Corporate, Public Affairs and Public Relations Consultants), konkretne case study przedstawili Ken Rabin (Ruder Finn), Sebastian Łuczak (Fundacja InternetPR) i Adam Łaszyn (Alert Media Communications).

Podczas popołudniowych sesji tematycznych o korzyściach i wadach przynależności firmy do sieci niezależnych agencji PR dyskutowali Paweł Trochimiuk (Partner of Promotion, CEPR-net), Mariusz Pleban (Multi Communications, Public Relations Global Network) i Norbert Ofmański (OnBoard PR, Ecco Network). O public relations regionów oraz finansowaniu tego rodzaju działań opowiedzieli Marek Wróbel i Lidia Marcinkowska (Neuron PR). Wystąpienie dotyczące rynku PR na wschodzie na przykładzie Rosji i Ukrainy przygotowała Marina Starodubska (Ukraińskie Stowarzyszenie PR, dyrektor generalna Mikhailov & Partners). O pułapkach kulturowych przy prowadzeniu działań komunikacyjnych firmy za granicami Polski dyskutowali Anna Hahn-Leśniewska (Partner of Promotion), Anna Taillandier oraz Dymitr Romanowski (Profile).

W trakcie drugiego dnia kongresu już po raz drugi odbył się specjalny bezpłatny warsztat dla studentów kierunków PR na polskich uczelniach. Tym razem tematem była komunikacji i PR w sytuacji przejęcia przez firmę innego przedsiębiorstwa. Warsztat spotkał się z ogromnym zainteresowaniem. Spotkanie zostało przygotowane i poprowadzone przez przedstawicieli agencji Mmd Corporate, Public Affairs and Public Relations Consultants (Bartosz Skwiercz, Elżbieta Plichta i Marta Karasek) oraz Twenty Four Seven PR (Bogdan Markiewicz, Agata Wiśniewska i Rafał Modzelewski).



Patroni medialni:
PROTO Bankier BRIEF CR Navigator
INTERIA InternetPR Marketing przy Kawie Media&Marketing Polska PR News