[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie, zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu: Google Analytics i polityki prywatności
ZFPR 23 października 2015,
hotel Westin,
Warszawa


Współorganizator PR FORUM


Partner główny:
IMM

Poprzednie edycje

Konferencja PR FORUM 2003 (Publicon)


28 listopada 2003 roku w hotelu Sheraton w Warszawie odbyła się II Ogólnopolska Konferencja PUBLICON. Publicon to forum wymiany poglądów pomiędzy przedstawicielami trzech branż: biznesu, mediów i Public Relations, służące budowaniu wzajemnego zrozumienia, a także krzewieniu wysokich standardów profesjonalnych i etycznych w sferze Public Relations w Polsce. Konferencja została zorganizowana przez Związek Firm Public Relations (ZFPR), a koordynowana przez agencję RPR Group.

Podczas przedpołudniowej sesji plenarnej odbyła się dyskusja z udziałem wybitnych przedstawicieli trzech środowisk: biznesu, mediów i Public Relations oraz zostały ogłoszone wyniki badania instytutu SMG/KRC "PR w oczach polskich menedżerów - diagnoza stanu obecnego i prognozy na przyszłość".

Przebadano 200 menedżerów komunikacji z największych firm, operujących na polskim rynku. Z badań wynika, iż większość z nich pozytywnie ocenia poziom świadomości najwyższej kadry menedżerskiej swojego przedsiębiorstwa odnośnie technik PR-owskich oraz korzyści, jakie mogą płynąć z ich umiejętnego wykorzystania. W zakresie prognoz dalszego rozwoju rynku PR w Polsce respondenci wskazywali na rosnącą rolę PR-u korporacyjnego i produktowego oraz przewidywali coraz większy udział budżetu PR w ramach budżetu działań marketing mix.

Okazało się również, że menedżerowie PR w większości pozytywnie oceniają pracę z mediami: większość z nich określiła tę relację jako profesjonalne partnerstwo i życzliwą współpracę. Połowa badanych korzysta z pomocy zewnętrznej agencji PR, a odsetek tych, którzy z tej współpracy są zadowoleni, wynosi aż 90%.

Oprócz sesji plenarnej w programie konferencji znalazło się również 12 paneli dyskusyjnych i warsztatów praktycznych, w trakcie których w kameralnej atmosferze dyskutowano na istotne dla branży PR tematy. Mówiono zarówno o współpracy dziennikarzy z PR-owcami ("Współpraca czy konflikt interesów"), jak i o nowoczesnych technologiach będących coraz częściej podstawą komunikacji ("Świat Matrixa", "Nowoczesne technologie, klasyczna komunikacja.").

Poruszano tematy z zakresu PR wewnętrznego ("Do czytania, czy do kosza. Wydawnictwa firmowe - przeżytek czy efektywne narzędzie komunikacji?") i zastanawiano się nad rolą komunikacji w dobie społeczeństwa informacyjnego ("Europa, Europa - zagrożenie czy szansa dla polskiego PR").

Konferencja była znakomitą okazją do zdradzenia sekretów promocji znanych twarzy ("Twarze z okładek"), sekretów organizowania efektywnych eventów ("Poza światłami rampy, czyli kulisy przygotowań doskonałej imprezy informacyjno-promocyjnej") i do odpowiedzenia sobie na pytanie, czy istnieje PR dla idei ("PR dla idei, czyli o współpracy organizacji non-profit i biznesu").

Paneliści opowiedzieli także o kampaniach w branży finansowej ("Money for nothing czy value for money"), o tym, jak skutecznie promować produkty, w przypadku których istnieją znaczne ograniczenia prawne ("Gdy nic nie wolno, czyli jak sobie radzić, gdy odpowiadamy za promocję trudnych marek."), a także, jak skutecznie komunikować w procesie zmiany ("Zmiana - nieunikniona katastrofa czy wielkie wyzwanie komunikacji"). Najnowsze wydarzenia na arenie politycznej były bodźcem do dyskusji na temat roli lobbyingu w polskiej rzeczywistości ("Gdy potrzebny jest lobbysta").

Na zakończenie obrad, podczas uroczystej wieczornej Gali, zostały wręczone nagrody w konkursie "Złote Spinacze" 2003 dla najlepszych kampanii Public Relations.

W konferencji wzięły udział osoby odpowiedzialne za tworzenie i realizację polityki informacyjnej w firmach i instytucjach, dziennikarze, prezesi i pracownicy agencji Public Relations, wykładowcy i studenci PR.

Gośćmi Specjalnymi PUBLICONU 2003 byli: rzecznik rządu Marcin Kaszuba, Maria Wiśniewska (PKPP), prof. Tomasz Goban-Klas (KRRiTV) oraz red. Ernest Skalski (Gazeta Wyborcza).




Patroni medialni:
PROTO Bankier BRIEF CR Navigator
INTERIA InternetPR Marketing przy Kawie Media&Marketing Polska PR News