[X zamknij]

Niniejsza strona korzysta do celów statystycznych z systemu Google Analytics bazującego m.in. na plikach typu cookie. Jeśli nie chcesz, by Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookie, zmień jej ustawienia stosując tę instrukcję. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na wykorzysywanie plików cookie. Szczegółowe informacje na temat systemu: Google Analytics i polityki prywatności
ZFPR 23 października 2015,
hotel Westin,
Warszawa


Współorganizator PR FORUM


Partner główny:
IMM

Poprzednie edycje

Konferencja PR FORUM 2010


25 listopada w hotelu InterContinental w Warszawie odbyło się PR FORUM 2010 - ósma edycja ogólnopolskiego kongresu poświęconego komunikacji i PR w biznesie. Organizatorami wydarzenia był Związek Firm Public Relations wraz z Magazynem THINKTANK.

Tematem przewodnim konferencji były nowe trendy, jakie pojawiły się w PR i zintegrowanej komunikacji marketingowej. Szczegółowo omówione zostały trzy niezwykle istotne dziś obszary komunikacji: tworzenie skutecznych strategii, reagowanie w sytuacjach kryzysowych mogących zagrozić reputacji marki oraz efektywne wykorzystanie mediów społecznościowych.

W wydarzeniu wzięło udział ponad 180 osób. Wśród gości znaleźli się dyrektorzy i specjaliści ds. PR, komunikacji i marketingu z firm i korporacji, instytucji i organizacji pozarządowych, administracji państwowej, a także kadra zarządzająca i pracownicy agencji public relations.

Pierwsze wystąpienie dotyczyło 10 najważniejszych wydarzeń w branży PR na świecie. Tim Edgar, Director & PA Practice Leader z brukselskiego oddziału agencji Porter Novelli przygotował ranking podsumowujący wydarzenia, które w ostatnim roku wstrząsnęły branżą i znalazły się na ustach licznych ekspertów z całego świata. W pierwszej piątce znalazły się: 5 - uwolnienie chilijskich górników, 4 - wyciek ropy BP Oil, 3 - eventy firmy Apple, 2 - rozwój mediów społecznościowych, 1 - kryzys.

Następnie Jan Hol, członek zarządu European Association of Communication Directors z Holandii, opowiedział o zmianach czekających szefów komunikacji w korporacjach. Mówił zarówno w imieniu swojej organizacji, jak również z punktu widzenia starszego wiceprezesa ds. globalnej komunikacji i marketingu firmy Oce. Szefowie komunikacji jeśli nie chcą, by ich firma została w tyle, muszą na bieżąco śledzić nowe trendy oraz dostosowywać się do zmian zachodzących w sektorze komunikacji.

Magdalena Czaja, prezes zarządu agencji reklamowej San Markos i Iwona Kubicz, Head of Strategy & Development Department w On Board PR przedstawiły przykłady kampanii, w których zintegrowano działania reklamowe i PR-owe, co przyczyniło się do uzyskania ponadprzeciętnych efektów. To ważny wstęp do dyskusji o podziale i klasycznych rolach działań reklamowych i public relations.

Rozmowę z Jerzym Ciszewskim, prezesem Ciszewski PR, w dziennikarskim stylu poprowadził Wojciech Szeląg, szef redakcji ekonomicznej Polsat News. Panowie dyskutowali o wpływie lidera na wizerunek firmy. Zastanawiali się również nad cechami skutecznego przywódcy.

Bunt, Asceza i Dialog - to trzy scenariusze rozwoju komunikacji, jakie przedstawił Paweł Rabiej, współwydawca i dyrektor ds. rozwoju Magazynu THINKTANK. Zakładają one, że zmęczeni klienci mają coraz większy dystans do komunikatów, jakie otrzymują. Oczekują od marki, by ich słuchała i odpowiadała na potrzeby oraz by przekaz, jaki od niej płynie, był jasny i zrozumiały.

Tradycyjnie podczas kongresu zostały zaprezentowane wyniki najnowszych badań przygotowanych przez Instytut Badawczy MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie ZFPR. Kuba Antoszewski opowiedział, jak rolę mediów społecznosciowych postrzegają polscy specjaliści ds. PR. Raport jest dostępny na stronie www.zfpr.pl.

Wystąpienie Jona Silka, zajmującego stanowisko Senior Digital Consultanta w Waggener Edstrom w Wielkiej Brytanii, było jednym z najbardziej charyzmatycznych podczas pierwszej części PR FORUM. Jon opowiadał o znaczeniu social media w komunikacji firm. Według niego najważniejszą różnicą między klasycznym marketingiem a komunikacją w social media jest możliwość nieskrępowanej rozmowy organizacji z jej klientami. Firmy muszą się nauczyć słuchać, bo inaczej zacznie się mówić o nich bez nich.

Pierwsza część kongresu zakończyła się wspólnym lunchem. Była to okazja do kuluarowych rozmów oraz bezpośrednich dyskusji z prelegentami, którzy chętnie odpowiadali na pytania uczestników i dzielili się z nimi swoim doświadczeniem.

Po południu goście mogli wziąć udział w jednym z trzech paneli tematycznych, które odbyły się pod patronatem merytorycznym London School of Public Relations. Pierwszym z nich był warsztat na temat budowania strategii komunikacji. Trenerzy: Małgorzata Babik, Lidia Marcinkowska, Joanna Delbar i Adam Łaszyn pokazywali, jakie korzyści daje firmie posiadanie grupy ekspertów medialnych oraz jakie zagrożenia wiążą się ze źle sformułowaną taktyką promowania "twarzy organizacji".

Podczas panelu "Brand w ogniu" uczestnicy poznali case study "Zimny Lech" zaprezentowane przez Pawła Kwiatkowskiego, rzecznika prasowego Kompanii Piwowarskiej. Mieli też okazję porozmawiać z Pawłem Kosmalą, prezesem Klubu Piłkarskiego Legia, na temat zarządzania marką w środowisku dużych wyzwań. O mechanizmie przenoszenia się kryzysu z Internetu do "realu" i o przykładach takich spektakularnych wpadek opowiedział natomiast Marek Wróbel, prezes Neuron PR.

Podczas trzeciego panelu Katarzyna Przewuska, Jerzy Ciszewski i Sebastian Hejnowski dyskutowali z uczestnikami na temat zasad, jakimi rządzą się media społecznościowe. Burzliwą dyskusję wywołało pytanie, czy każda firma powinna być obecna w social media, jakie ma z tego korzyści, a jakie wiążą się z tym zagrożenia.

Wieczorem po PR FORUM, odbyła się emocjonująca gala Złotych Spinaczy. Prestiżowe statuetki odebrali autorzy najlepszych kampanii PR w Polsce. Zwycięzców wyłoniło 44 osobowe jury składające się z ekspertów, przedstawicieli świata PR, mediów, biznesu oraz innych opiniotwórczych organizacji. Po oficjalnej ceremonii goście w nieformalnej atmosferze, przy kolacji i muzyce na żywo bawili się do późnych godzin nocnych.

Szczególne podziękowania należą się partnerom, patronom i innym firmom, które wsparły przygotowanie PR FORUM i Gali Złotych Spinaczy 2010. Dzięki ich zaangażowaniu wydarzenia te zyskały niezwykłą oprawę.

Partner główny konferencji: Instytut Monitorowania Mediów, partner technicznym: Brill AV Media, partner merytoryczny konferencji: London School of Public Relations, tłumaczenia zapewniła: Polska Agencja Tłumaczy, partner badawczy: MillwardBrown SMG/KRC, kwiaty dostarczyła: Poczta Kwiatowa, partner merytoryczny Konkursu Złote Spinacze: Firma Doradcza KPMG, sponsor gali Złotych Spinaczy: Jacob's Creek, partner multimedialny Złotych Spinaczy: Quest Agency, transmisję gali zapewniła firma: TransmisjeOn-line.

Patroni medialni PR FORUM i Konkursu Złote Spinacze: Polsat News, Dziennik Gazeta Prawna, Radio PIN, Magazyn Brief, PRoto.pl, Mediarun.pl, Newsline.pl, GoldenLine.pl, Bankier.pl, PRnews.pl, Fundacja InternetPR, Magazyn CRnavigator, StepStone.pl.

Już teraz miło nam zapowiedzieć PR FORUM 2011, które odbędzie się w listopadzie 2011 roku w hotelu InterContinental w Warszawie. Szczegółowe informacje już niedługo pojawią się na www.prforum.pl. Zapraszamy!



Patroni medialni:
PROTO Bankier BRIEF CR Navigator
INTERIA InternetPR Marketing przy Kawie Media&Marketing Polska PR News